• Start
  • Economisch
  • Het Balanskantoor: administratieve diensten online met persoonlijke touch

Het Balanskantoor: administratieve diensten online met persoonlijke touch

Het Belastingkantoor

Administratieve werkzaamheden: ondernemers kunnen of willen het niet. Daarom doen ze een beroep op administratief dienstverleners, die ze ondersteunen en hun belastingaangiften verzorgen. Het Balanskantoor doet dit op een bijzondere manier: het koppelt het gemak en de snelheid van online aan het vertrouwde gevoel van persoonlijk contact.

Administratie blijft van klant

In 2011, middenin de crisis, startte Jacqueline Sandhövel haar bedrijf Het Balanskantoor. Vanuit het Drentse Westerbork verleent ze administratieve diensten aan ambitieuze ondernemers in het hele land. ‘Ik had in administratieve functies in het bedrijfsleven en bij accountantskantoren in Den Haag en Groningen al de nodige ervaring opgedaan en wilde de andere kant van de relatie aanbieder-afnemer wel eens leren kennen. Een eigen bedrijf was al jaren mijn droom.’ Zo werd ze met vallen en opstaan ondernemer en bouwde een bedrijf op: netwerkbijeenkomsten bezoeken, relaties opbouwen en onderhouden en bovenal: goed werk leveren.

Het Balanskantoor voert in opdracht van zijn klanten de administratie, doet aangiften van omzet- en inkomstenbelasting, regelt de vennootschapsbelasting en verzorgt verschillende particuliere belastingen en toeslagen.

‘Bijna alles gaat online. Maar de administratie is en blijft van mijn klant en ik werk er alleen maar in.’

Abonnementen

Onder de klandizie van Het Balanskantoor zien we veel zzp’ers: van zorgverlener tot vrachtwagenchauffeur, van grafisch ontwerper tot yogalerares en van bouwkundig ingenieur tot ict’er. De dienstverlening vindt meestal plaats in abonnementsvorm, maar als de hoeveelheid werk lastig is te overzien of als er sprake is van achterstanden wordt gewerkt aan de hand van een toegespitste offerte.

‘We hanteren twee basisabonnementen. Voor 79 euro per maand doen we voor klanten met een jaaromzet tot 50.000 euro en maandelijks maximaal tien handmatige boekingen de aangiften voor BTW en inkomstenbelasting op basis van een fiscale jaarrekening. Het grotere broertje is het abonnement van 129 euro per maand. Daarnaast zijn in overleg tussenvormen mogelijk. En dan is er nog ons startersabonnement: het eerste jaar is een startende ondernemer met een maximale jaaromzet van 10.000 euro klaar voor 50 euro per maand.’

Snelheid en gevoel voor urgentie

Online dienstverlening met een persoonlijke touch, dat is de kern waarom het wat Jacqueline betreft om draait. ‘Van mijn klanten krijg ik te horen, dat ze de snelheid van werken waarderen, net als de korte lijn en een groot gevoel voor urgentie als er sprake is van een dringend probleem. Heel veel kan online, maar het kan echt niet zonder persoonlijk contact. Ik spreek daarom mijn klanten minstens eenmaal per jaar en heb verder regelmatig contact via WhatsApp en Skype.’

Uiteraard is Het Balanskantoor goed op de hoogte van trends en wijzigingen, of het nu gaat om nieuwe fiscale regels voor de auto van de zaak of om de fiscale consequenties van activiteiten op het gebied van multilevel marketing.

Heeft Jacqueline nog ambities? ‘Zeker: groter groeien. Ik wil over drie jaar mijn omzet hebben verdubbeld. Online en met een persoonlijke touch!’

Het Belastingkantoor
Weergaven
Voorpagina (eerste niveau) 1034
Tweede niveau 241
Nieuwsberichten 21792
Deze pagina 1334