ScivA Networks blinkt uit in heldere communicatie

Sciva Networks

ScivA Networks heeft onlangs de Blauwe Veer van Telfort Zakelijk gewonnen. De telecomprovider kent deze award jaarlijks in drie verschillende categorieën toe aan business partners, die zich onderscheiden. Het in Tynaarlo gevestigde ScivA Networks doet dat in de categorie Duidelijk. Telfort roemt de zogeheten Spiegelfactuur van de Noordelijke telecom-specialist.

Trends in belgedrag

‘De Spiegelfactuur wordt ook door onze klanten sterk gewaardeerd’, vertelt een trotse manager Eric van Waardenburg. ‘Het komt er op neer dat we alle call data records van onze klanten analyseren, zowel vast als mobiel, over een periode van een half of een heel jaar. We signaleren trends in het belgedrag van alle medewerkers en maken vervolgens een dubbele factuur. Daarmee wordt inzichtelijk hoe hoog de te verwachten kosten zijn bij een andere abonnementsvorm. De huidige kosten worden op een transparante wijze vergeleken met de nieuw te kiezen propositie.’

45 % Besparen

Klanten van ScivA Networks zijn erg blij met deze Spiegelfactuur. Het geeft ze belangrijke management-informatie. ‘Bijvoorbeeld als blijkt dat een salesmedewerker veel minder belt dan je zou mogen verwachten. Die informatie kun je koppelen aan andere management-informatie.’ Maar meer nog telt het bedrag onderaan de streep: ‘Met een eventuele nieuwe propositie op basis van maatwerk per medewerker, kun je 40 tot 45 % besparen op de kosten voor telecom’, benadrukt Van Waardenburg.

Dynamisch

Voor ScivA Networks is het op een dergelijke manier meedenken met de klant niet meer dan logisch. De specialisten van het bedrijf zoeken in de zeer dynamische telecommarkt altijd de beste oplossing voor de al even dynamische klanten. Het verschil tussen vast en mobiel bellen is daarbij allang verdwenen. De onafhakelijke dienstverlener stelt pakketten samen met modules van verschillende providers: ‘Al springen drie providers er altijd uit, simpelweg omdat ze de beste kwaliteit leveren: Telfort, KPN en Vodafone, in die volgorde’, stelt Van Waardenburg. 

Avics

De manager weet waar hij het over heeft, hij is al sinds 1990 actief in de telecomsector. ‘Destijds werd er nog alleen maar mobiel gebeld via het ATF-netwerk.’ In 2010 richtte hij samen met Jan Bodewes van ICT-bedrijf Avics, die hij ook al sinds begin jaren ‘90 kent, het nieuwe bedrijf ScivA Networks op, dat in meerdere opzichten een duidelijke link heeft met Avics.  

Van Waardenburg ging binnen dit nieuwe bedrijf samen met compagnon Peter Ensing de markt op en ziet sindsdien het bedrijf en de klantenkring gestaag groeien. Er werken inmiddels 8 mensen en tot de klantenkring -boven de rivieren- behoren mkb’ers met 5 tot 10 aansluitingen, maar ook transportbedrijven en zorginstellingen met 1500 aansluitingen. 

Vaste contactpersoon

Naast maatwerk en een kostenbesparend advies, staat persoonlijk contact hoog in het vaandel. ‘Het wordt door iedereen als zeer vervelend ervaren dat je telkens weer verschillende contactpersonen krijgt als het om telecomzaken gaat. Dat is bij ons niet het geval: elke klant, groot of klein, heeft een vaste contactpersoon die weet wat er speelt en snel het juiste advies kan geven. En ook handelen. Een aansluiting is binnen een kwartier geregeld.’

Gunfactor

De advisering en dienstverlening is breder dan alleen telecommunicatie. ‘Onder goede communicatie verstaan we ook hoe een bedrijf zich profileert richting klanten en potentiële klanten. Want in een markt waarin de verschillend klein zijn, profileer je je met een goede communicatie. Een belangrijke gunfactor. In onze regelmatige gesprekken met de telecombeheerders, geven we ook daarover adviezen. En we introduceren handige tools, zoals bijvoorbeeld een app voor buitendienst-medewerkers.’

Kortom: redenen genoeg om ScivA Networks eens te bellen, en zelf te ervaren wat heldere communicatie is: 088-9110800. Of kijk eens op www.sciva.nl

Sciva Networks