• Start
  • Economisch
  • Nedfinity: marketing automation brengt de geïnteresseerde lead in beeld

Nedfinity: marketing automation brengt de geïnteresseerde lead in beeld

Nedfinity

Natuurlijk zegt het aantal bezoekers van je website of clicks op een Google AdWords-campagne iets over de interesse voor hetgeen je als ondernemer te bieden hebt. Het blijft echter anoniem en daarmee onmogelijk om al deze potentiële klanten persoonlijk met de voor hen relevante informatie te benaderen. Als partner van SharpSpring marketing automation creëert Nedfinity deze mogelijkheid wel. “Dit softwarepakket brengt geinteresseerden in beeld die als het ware hun hand al hebben opgestoken”, vertelt Wouter Wevers van Nedfinity. “Met de focus op juist deze klanten kies je niet alleen voor een efficiënte, maar ook voor een uiterst effectieve marketingstrategie.”  

Met SharpSpring marketing automation creëert Nedfinity een verkooptunnel, waarin alle gegevens voortkomend uit je online activiteiten samen komen. “Zo laat het bijvoorbeeld zien via welke kanalen bezoekers op je website komen”, licht Wevers toe. “Eenmaal op de site worden alle acties op basis van een bezoeker cookie per bezoeker in kaart gebracht. Wanneer je de bezoeker stimuleert gegevens achter te laten bij bijvoorbeeld het downloaden een whitepaper, krijgt de zogeheten 'visitors identity' steeds meer vorm. Vervolgens kun je op basis van deze identiteit heel gericht actie ondernemen door bijvoorbeeld een interessant vervolg op de whitepaper of een gepersonaliseerde nieuwsbrief te sturen, die aansluit bij de informatiebehoefte van dat moment. Zo bedien je een klant optimaal in het oriëntatieproces. Hiervoor werkt de marketing automation software onder andere met personas. Dit zijn profielen van verschillende types klanten, bijvoorbeeld het persona van de marketing manager van een multinational of de ondernemer uit het MKB.

Tweerichtingsverkeer

Bij SharpSpring marketing automation komen niet alleen via de website verkregen gegevens in één systeem samen, ook ondernomen acties via bijvoorbeeld social media kanalen en online advertentiecampagnes worden eraan gekoppeld. “Door aan al deze acties punten te koppelen – bijvoorbeeld vijf punten voor het bezoeken van een specifieke pagina en twintig punten voor het opvragen van een offerte – breng je in kaart in welk stadium van aankoop je potentiële klant zich bevindt”, gaat Wevers verder. “Het helpt je de klant op het juiste moment van de voor hem of haar relevante informatie te voorzien. Dit tweerichtingsverkeer heeft een positief effect op de klantbeleving.”  

Maximale resultaat

Nedfinity is een full-service internetbureau. Naast het technisch realiseren van websites en webshops geeft Nedfinity bedrijven en organisaties advies en zorgt het voor implementatie en optimalisatie van onine marketing. “Wij helpen je vooraf bij het bepalen van de best mogelijke strategie om zo een optimaal vindbare website in te richten die online goed scoort”, stelt Wevers. “Door daar marketing automation aan toe te voegen, helpen wij de marketing inspanningen via bijvoorbeeld Google AdWords en Facebook te bundelen en deze effectiever in te zetten om zo de juiste klanten binnen te halen en optimaal te bedienen in hun oriëntatieproces, met als doel meer conversies. Natuurlijk maken wij je volledig wegwijs in het marketing automation systeem, zodat je hier ook zelf optimaal in kan werken.”

Wie meer wil weten over Nedfinity als partner van SharpSpring marketing automation klikt op deze tekst.

Nedfinity