InDiv Solutions wint prijzen met ict- en webdienstverlening

InDiv Solutions B.V.

Vier keer op rij kreeg InDiv Solutions uit Emmen de prestigieuze ICT Waarborg Award voor zakelijk dienstverlener van het jaar in Drenthe. Hiermee is alles in een notendop gezegd over de ict- en webdienstverlener: een vakkundig en betrokken bedrijf, dat staat voor slimme en betaalbare oplossingen die wérken.

Voor klein-mkb

InDiv Solutions werd in 2015 opgericht door directeur Roy Koch, samen met twee collega-ondernemers. Net als Koch waren die al een aantal jaren met hun eigen bedrijven actief op het gebied van ict en websites en –shops. Koch vertelt: ‘We bundelden onze krachten in InDiv Solutions. Onze focus was ict- en webdienstverlening voor het klein-mkb, zeg maar bedrijven tot 25 medewerkers. Mijn twee compagnons zijn de afgelopen jaren hun eigen weg gegaan, zodat ik nu InDiv Solutions alleen doe, samen met drie medewerkers. We werken voor opdrachtgevers in Groningen en Drenthe; de meeste zijn ondernemers, variërend van advocaat tot winkelier.’

Op maat, van advies tot en met beheer

De ict-dienstverlening omvat advies en plan, maar ook de daadwerkelijke levering van op maat gemaakte hard- en software. ‘Omdat we professionele kwaliteit willen leveren zijn we geregistreerd partner van Dell. We leveren computers, laptops en alle denkbare apparaten en materialen, die daarmee verband houden. Op basis van de wensen van de klant leveren we de apparaten helemaal custom made. We installeren uiteraard ook en zorgen daarnaast voor systeembeheer en support. Onze klanten kunnen zich zo helemaal onbezorgd concentreren op hun eigenlijke business.’

Websites en -shops

Naast ict vormen websites en webshops het tweede werkveld van InDiv Solutions. ‘We doen het hele traject, van ontwerp tot en met onderhoud. Samen met de opdrachtgever formuleren wij de wensen, eisen en randvoorwaarden. Op basis daarvan offreren we. We bespreken de offerte uitvoerig; interactie met de klant is van wezenlijk belang om te komen tot een vertrouwensbasis. Gaan we dan met elkaar in zee, dan krijgt de klant eerst een of twee ontwerpen en een concept van de homepagina te zien. En zo bouwen we stap voor stap verder. Een website kan in twee weken klaar zijn; een webshop duurt wat langer. Het hangt helemaal af van de omvang van de site en van de aanwezigheid van een kassasysteem dat makkelijk te koppelen is en zo kan zorgen voor een snelle voeding van de webshop. Maar in twee maanden kunnen we heel ver komen, inclusief het testen.’

Interactie met de klant centraal

InDiv Solutions stelt interactie met de klant centraal. ‘We denken mee en willen onze klant het gevoel en de zekerheid geven dat hij er niet alleen voor staat. Hij kan altijd een beroep op ons doen. Ook in de avonden en ook in de weekends.’

Heel goed wordt het Website Ontzorg Pakket ontvangen. Dit is gebaseerd op een bescheiden startbedrag, aangevuld met maandelijkse abonnementskosten. Daar zijn dan ook de updates van het systeem, het wijzigen van teksten en beelden en het aanvullen van nieuws begrepen. ‘Waarom zou de klant zelf dingen doen waar hij niet bedreven in is, als wij dat in een handomdraai kunnen fiksen?’

Koch heeft een duidelijke koers: onderscheidend zijn, kwaliteit leveren en betrokken zijn op de klant. De komende jaren wil hij doorgroeien naar een bedrijf van 8 tot 10 medewerkers, die hij dan wil verdelen over twee specialistische teams: een voor ict en een voor websites en –shops. ‘We willen herkend en erkend worden als de beste ict- en webdienstverlener in ons werkgebied. De ICT Waarborg Awards geven ons de wind in de zeilen.’

InDiv Solutions B.V.
Weergaven
Voorpagina (eerste niveau) 3088
Tweede niveau 2545
Nieuwsberichten 79830
Deze pagina 3576