• Start
  • Horeca
  • Club Red en Van Dyck Bar grote winnaars Nightlife Awards 2015

Club Red en Van Dyck Bar grote winnaars Nightlife Awards 2015

20-05-2015

KHN-leden Club Red in Leeuwarden en Van Dyck Bar in Amsterdam zijn de grote winnaars van de Nightlife Awards 2015. Zij kregen awards voor respectievelijk de populairste club en het populairste danscafé van Nederland. De Nightlife Awards werden maandagavond 18 mei uitgereikt in de Rotterdamse club Villa Thalia.

Ruim 350 horecaondernemers waren met hun personeel aanwezig bij de uitreiking van de jaarlijkse Nightlife Awards aan de populairste clubs, dans- en feestcafés van Nederland. "Deze awards zijn dé waardering voor ondernemers en hun personeel van uitgaansgelegenheden die populair zijn bij het publiek", aldus organisator Jacco Bijlsma van Nightlife Magazine. 

Winnaars Nightlife Awards
Populairste Club Nederland 2015: Club Red, Leeuwarden
Populairste Danscafé Nederland 2015: Van Dyck Bar, Amsterdam
Populairste Clubavond Nederland 2015: Hot Sunday Night (Mondial, Beek)
Populairste Feestcafé Nederland 2015: De Après Skihut, Rotterdam

Regionale winnaars Nightlife Awards 
Noord-Nederland
Populairste Club Noord-Nederland 2015: Club Red, Leeuwarden
Populairste Dans-/Feestcafé Noord-Nederland 2015: Ocean41, Groningen

Midden-Nederland
Populairste Club Midden-Nederland 2015: 22-24 Club & Event, Doetinchem
Populairste Dans-/Feestcafé Midden-Nederland 2015: Bloopers, Zwolle

Zuid-Nederland
Populairste Club Zuid-Nederland 2015: Mondial, Beek
Populairste Dans-/Feestcafé Zuid-Nederland 2015: Café Spijker, Eindhoven

West-Nederland
Populairste Club West-Nederland 2015: Escape, Amsterdam
Populairste Dans-/Feestcafé West-Nederland 2015: Van Dyck Bar, Amsterdam

Jury
Voor de beoordeling van de clubs, dans- en feestcafés zijn vier meetinstrumenten ingezet. Zo werd er door het uitgaanspubliek via Facebook en de speciale website 58.897 keer gestemd op hun favoriete uitgaansgelegenheid. Daarnaast heeft Noviodata een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd onder 30.000 jongeren tussen de 16 en 28 jaar en werd er gekeken naar de inzet van social media. De bedrijven met de hoogste score kregen een bezoek van een mysteryguest door een vakspecialist.

Bron: KHN