• Start
  • Marketing & ICT
  • Eenvoudige integratie van mobiele telefoons met telefooncentrale eindelijk een feit

Eenvoudige integratie van mobiele telefoons met telefooncentrale eindelijk een feit

26-05-2015

Delft - Als het gaat om bereikbaarheid is de belangrijkste wens van veel organisaties om vaste en mobiele telefonie met elkaar te integreren. Daarmee wordt de mobiele telefoon onderdeel van de vaste telefooncentrale. Dit scheelt in kosten en de bereikbaarheid van medewerkers wordt stukken beter.

De oplossingen die momenteel door andere partijen geboden worden vereisen dat je netwerk, en telefooncentrale en mobiele abonnementen bij één provider worden afgenomen. Dit is onhandig voor de gebruiker, omdat vaste en mobiele abonnementen vaak verschillende looptijden hebben. Ook is het duur en wordt de flexibiliteit om te switchen tussen telecomproviders tot nul gereduceerd omdat je vast zit aan één aanbieder.

Alles via een app
Xelion heeft als eerste in de markt een mobiele app ontwikkeld die het mogelijk maakt om netwerk-onafhankelijk je mobiele telefoon te integreren met de telefooncentrale van Xelion. Daarvoor heb je geen WiFi of 4G nodig. Overal waar GSM dekking is, werkt de Xelion app. Met die app kan de gebruiker bellen en gebeld worden met diens zakelijk nummer, heeft hij toegang tot het centrale bedrijfsadresboek, inzicht in beschikbaarheid van collega’s en nog veel meer handige mogelijkheden. De mobiel vervangt dus het vaste toestel. Vanaf nu kan een gebruiker mobiel bellen vanuit Groningen terwijl het lijkt alsof hij vanuit zijn kantoor in Maastricht belt.

Stabiel netwerk
Omdat de app niet gekoppeld is aan één specifieke netwerkprovider behoudt de gebruiker keuzevrijheid en kiest  het abonnement dat het best bij hem past. Wisselen van provider kan op elk moment. Omdat de app overal functioneert waar GSM dekking is, belt de gebruiker altijd met de vertrouwde telefoniekwaliteit die hij gewend is.

Vast en mobiel scheiden
De Xelion app zorgt er voor dat privé en zakelijk makkelijk worden gescheiden. Belt de gebruiker via de app, dan loopt het gesprek via de telefooncentrale van de zaak en wordt het zakelijke nummer weergegeven aan de persoon die gebeld wordt. Wil de gebruiker zakelijk niet bereikbaar zijn, dan kan dat automatisch (de app kent zijn werkrooster) of kan de status via de app aangepast worden. Bij uitgeschakelde zakelijke bereikbaarheid  blijft de gebruiker gewoon bereikbaar op zijn mobiele nummer voor vrienden en privé contacten. Zo wordt zakelijk en privé zowel qua bereikbaarheid als kosten gescheiden.


Bron: persberichten.com