NPO Radio 2 komt met Top 40 reclamenummers

11-12-2019

HILVERSUM (ANP) - De Postbank en 15 miljoen mensen, KLM en One Day I'll Fly Away, Lidl en Little Brown Bag. Sommige liedjes zijn onlosmakelijk verbonden geraakt met de merken die ermee reclame maakten. Maar wat is de beste reclamemuziek uit de Nederlandse geschiedenis? NPO Radio 2 brengt het in kaart.

Publiek kan tot en met 15 december stemmen op zijn favoriete reclamemuziek. Op vrijdag 20 december wordt deze speciale top 40 gedraaid op de radiozender door dj's Wouter van der Goes en Frank van 't Hof.

"Bijna alle reclame’s zouden zonder de liedjes totaal niet uit de verf komen. Te gek om daar nu een mooi lijstje van te maken", aldus Wouter van der Goes. "Verschillende merken hebben kroonjuwelen uit de muziekhistorie opgepakt of ze juist laten maken en daarbij de emotie van dat nummer verbonden aan hun product. Met de Reclamemuziek Top 40 aller tijden zoeken we naar de nummers waarbij dat het beste is gelukt", zegt Erik de Zwart van de Stichting Nederlandse Top 40.

© 2019 ANP E.A., ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN