Tussen Kunst en Kitsch blijft populair

14-05-2015

Ondanks de voetbalwedstrijd tussen Real Madrid en Juventus, wist het AVROTROS programma Tussen Kunst en Kitsch veel kijkers te vermaken. In totaal zagen woensdagavond 1.438.000 kijkers dit programma met Nelleke van der Krogt.  Met die kijkcijfers staat Nelleke op derde plek in de kijkcijfer top 25. Dit leverde de AVROTROS een marktaandeel op van 23,2 %.

De voetbalwedstrijd zelf wist meer kijkers te trekken. In totaal zagen 1.794.000 kijkers de wedstrijd op NPO 3. Met die kijkcijfers is deze voetbalwedstrijd het best bekeken programma van de woensdag. Het marktaandeel voor de NOS komt daarmee uit op 27,6 %.

Het 60 jaar Songfestival van de AVROTROS wist iets meer kijkers te trekken als een dag eerder. In totaal keken er rond de klok van 19.50 uur 168.000 mensen naar dit muziekprogramma. Dinsdagavond keken er iets minder, namelijk 156.000 kijkers. Het marktaandeel voor de AVROTROS komt daardoor uit op 3,4 %. 

RTL 4 wist, ondanks de voetbalwedstrijd, ook te scoren. Rond 20.00 uur schakelden 1.300.000 kijkers in voor de soap Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST). Daarna bleven er nog 1.070.000 kijkers over voor Hotter Than My Daughter (HTMD). Dankzij deze kijkcijfers staan deze programma’s op de vierde en achtste plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor GTST komt uit op 23,3 % en voor HTMD op 17,0 %.

De laatste uitzending van Thuis voor de buis (TVDB) leverde geen miljoen kijkers op. In totaal zagen 825.000 kijkers de laatste aflevering van het tweede seizoen. Of er een derde seizoen komt van dit programma is nog niet bekend, liet RTL 4 op Twitter weten. Met de kijkcijfers van woensdagavond staat TVDB op plek 13 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit 12,3 %.

SBS6 wist woensdagavond het best te scoren met Hart van Nederland. Daar keken woensdagavond 761.000 mensen naar. Direct na Hart van Nederland scoorde Shownieuws 705.000 kijkers rond 22.55 uur. Het marktaandeel voor Hart van Nederland en Shownieuws komen daarmee uit op 12,0 % en 13,7 %.

Voor Gouden Bergen en Kitsch of Kassa was het lastig om mee te komen. De concurrentie van de andere zenders was te groot. Gouden Bergen wist woensdagavond 395.000 kijkers te trekken. De kijkcijfers voor Kitsch of Kassa zijn iets hoger en kwamen uit op 502.000 kijkers. Met deze kijkcijfers staat Gouden Bergen op plek 24 en Kitsch of Kassa op de plek 23 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 6,3 % en 7,5 %.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Bron: www.showbizznetwork.nl (@ShowbizzNWNL)