Coty zet haarverzorgingsmerken in etalage

NEW YORK (ANP/RTR/BLOOMBERG) – Cosmeticagigant Coty houdt de opties tegen het licht voor haarverzorgingsmerken als Wella, Good Hair Day en Clairol en de nagellakken van OPI. Door de merken af te stoten zou Coty zijn omvangrijke schuld wat kunnen verkleinen. Ook zou de opbrengst gebruikt kunnen worden om aandeelhouders te belonen.

Het gaat over een mogelijke verkoop van de gehele professional beauty-divisie van Coty. Het bedrijf met hoofdkantoor in New York denkt er ook over om zich terug te trekken uit Brazilië. De betreffende activiteiten zijn samen goed voor een jaaromzet van 2,7 miljard dollar. Als het daadwerkelijk tot een deal komt, kan Coty zich meer richten op zijn geurtjes, cosmetica en huidverzorgingsmerken.

Het concern wil de strategische verkenning aankomende zomer afgerond hebben. Dan moet duidelijk zijn wat er precies met de betreffende merken en activiteiten gaat gebeuren. Beleggers reageerden maandag alvast enthousiast. In de Amerikaanse voorbeurshandel op Wall Street zat het aandeel Coty stevig in de lift.

© 2019 ANP E.A., ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN

Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om jouw voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden (bijvoorbeeld het afstemmen van advertenties). Door op ‘Zelf instellen’ te klikken, kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookieverklaring.

Lees meer