Keukenhof sluit succesvol virtueel seizoen

door | mei 11, 20:05

LISSE (ANP) – Zo’n 22 miljoen mensen hebben in de afgelopen acht weken Keukenhof Virtueel Open bezocht. Omdat Keukenhof dit jaar vanwege het coronavirus niet open kon voor publiek, begon het bloemenpark in Lisse een online- en televisiecampagne.

In 23 video’s op de socialmediakanalen waren iedere week nieuwe beelden van de bloei in het park te zien en tuinmannen die uitleg gaven. “De onlinecampagne van Keukenhof was succesvol”, zegt directeur Bart Siemerink. “De berichten van Keukenhof werden positief ontvangen: het park ontving veel (handgeschreven) brieven, bedankjes en steunbetuigingen via mail en social media. Dit deed ons goed in deze moeilijke tijd.”

Ruim 600.000 mensen bekeken een 360 gradenvideo en een virtualrealitytour door het park. Een livestream op Facebook, waarin Siemerink kijkers meenam tijdens een 30 minuten durende rondleiding door Keukenhof, is bekeken door ruim 500.000 mensen. Ook keken twee keer een miljoen mensen naar de 45 minuten durende documentaires met lentebeelden in het park, uitgezonden door Omroep Max. Ook een aantal buitenlandse zenders zonden de beelden van de Hollandse bloemen uit.

Keukenhof is in 2021 geopend van 20 maart tot en met 9 mei.

© 2020 ANP ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN

Bezig met laden

Schrijf u in...

Tafelgesprekken

Het Weer

Startmakkelijk.nl

Dagelijks nieuws en business  

Marketing

Alle marketing voor uw bedrijf 

Events

Alle opkomende evenementen 

Community

Vraag het de community