Nieuwe zaterdagavond van RTL 4 scoort

31-05-2015

Een nieuw seizoen van De Jongens Tegen De Meisjes (DJTDM) ging zaterdagavond van start. In totaal keken er 1.315.000 mensen naar de eerste aflevering van dit nieuwe seizoen. RTL 4 raakt wel kijkers kwijt om 20.00 uur. Een week eerder trok de laatste aflevering van Weet Ik Veel nog 1.758.000 kijkers. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat DJTDM op de tweede plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 24,2 %.

Direct na DJTDM stond een nieuw programma op punt van beginnen. Cabaretier Richard Groenendijk kruipt in de huid van Jopie Parlevliet. De Jopie Parlevliet Show wist net geen miljoen kijkers te trekken. In totaal keken er 927.000 mensen naar deze nieuwe talkshow. Met deze kijkcijfers staat Richard op de vierde plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 16,1 %.

De herhaling van Hotter Than My Daughter werd rond 22.30 uur door 452.000 kijkers bekeken. Een week eerder trok een andere herhaling nog 470.000 kijkers. Langzaam maar zeker wordt de concurrentie op dat tijdstip sterker. Met deze kijkcijfers staat Gordon op plek 17 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor RTL 4 komt uit op 8,9 %. 

NPO 1 had ook een nieuw programma. Rond 19.00 uur was het geen Kassa, maar De aard van het beestje wat werd uitgezonden. Deze documentaire van de EO werd bekeken door 575.000 kijkers. Met die kijkcijfers staat dit EO programma op plek 12 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de EO komt uit op 14,1 %.

Direct na het NOS Journaal van 20.00 uur was het tijd voor de jubileumuitzending van Kassa. Presentatrice Brecht van Hulten presenteerde het consumentenprogramma van de VARA, dat bestaat 25 jaar bestaat, dit keer op een ander tijdstip. In totaal keken er 918.000 mensen naar deze speciale uitzending. Een week eerder lagen de kijkcijfers ook al onder het miljoen, toen keken er namelijk 909.000 kijkers. Met de huidige kijkcijfers staat Kassa op de vijfde plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de VARA komt uit op 16,4 %.

De theatervoorstelling van Erik van Muiswinkel: Schettino wist de kijkers van Kassa niet vast te houden. In totaal keken er 745.000 mensen naar deze voorstelling. Met deze kijkcijfers staat de cabaretier op de zesde plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de VARA komt uit op 14,1 %.

Het nieuwe programma op NPO 2, Dilemma, ging met 277.000 kijkers van start. Dit nieuwe EO programma, wat gepresenteerd wordt door Tijs van der Brink, staat met deze kijkcijfers op plek 24 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de EO komt daardoor uit op 4,8 %.

Ron Boszhard ziet zijn kijkcijfers voor Bommetje iets inzakken. In totaal keken er rond 19.00 uur 239.000 mensen naar dit familieprogramma. Een week eerder keken er meer mensen, namelijk 306.000. Met de kijkcijfers van zaterdagavond is er (helaas) geen plek voor Ron in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor de AVROTROS komt uit op 6,0 %.

De film Johan (uit 2005) met onder andere Michiel Huisman en Johnny de Mol wist 276.000 kijkers op te leveren. Daarmee is de film het best bekeken op de zaterdagavond van NPO 3. Het leverde de film de onderste plek op in de kijkcijfer top 25. Dankzij de film Johan komt het marktaandeel voor de VARA komt uit op 4,8 %.

Hans Kraay jr wist zaterdagavond niet echt te scoren. Zijn Lachen om home video’s werd bekeken door 474.000 mensen. Een week eerder keken er nog meer mensen, namelijk 576.000. Toch staat Hans op plek 15 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 10,9 %.

De laatste aflevering van We Are Family deed het iets beter dan twee weken geleden. In totaal keken er 358.000 mensen naar deze talentenjacht. Twee weken geleden keken er nog slechts 303.000 mensen naar de show van Jochem van Gelder. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Jochem op plek 22 in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt daarmee uit op 6,4 %.

Ook de laatste aflevering voor Lekker Nederlands. Deze laatste aflevering werd bekeken door 716.000 kijkers. Twee weken geleden keken er nog meer mensen naar dit muziekprogramma. Aflevering zeven werd toen bekeken door 804.000 mensen. Met de kijkcijfers van zaterdagavond staat Lekker Nederlands op de zevende plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt uit op 14,6 %.

Hart van Nederland deed het zaterdagavond bijzonder goed. In totaal keken er 1.182.000 mensen naar het nieuwsprogramma van SBS6. Het is dan ook lang geleden dat Hart van Nederland een miljoenenpubliek had bereikt op een zaterdagavond. Met deze kijkcijfers staat Hart van Nederland dan ook op de derde plek in de kijkcijfer top 25. Het marktaandeel voor SBS6 komt daarmee uit op 22,9 %.

Naast DJTDM met 1.315.000 kijkers op de tweede plek en Hart van Nederland met 1.182.000 kijkers op de derde plek, bestaat de top drie verder nog uit het NOS Journaal van 20.00 uur met 1.521.000 kijkers op de eerste plek.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.

Bron: www.showbizznetwork.nl (@ShowbizzNWNL)

 

Deel dit bericht met uw netwerk