SBS6 weet weinig mensen te vermaken met De 25..

09-06-2015

Groeten van Max is maandagavond met mooie kijkers van start gegaan. Het programma van de ouderzender trok een publiek van 1.524.000 kijkers en behaalde daarmee een marktaandeel van 25,4% Het enige programma dat beter scoorde was ook op NPO1 te zien. Het journaal was zoals gewoonlijk het best bekeken programma van de avond. De uitzending wist 1.817.000 mensen te vermaken (33,9%). Memories Extra had 1.220.000 kijkers en het EO-programma Deel Je Leven wist 857.000 mensen te trekken. Het avondmarktaandeel van NPO1 was 20,8%.

RTL4 werd zoals gewoonlijk de tweede zender van de avond. De commerciële zender behaalde met Goede Tijden, Slechte Tijden 1.415.000 en RTL Boulevard vermaakte maar liefs 1.017.000 kijkers. CSI en Bones wisten voor RTL4 matige kijkcijfers te scoren. De buitenlandse series behaalden respectievelijk 849.000 en 810.000 kijkers. RTL Late Night scoorde 890.000. Het avondmarktaandeel van RTL4 was 18,8%.

SBS6 had een matige avond. Een nieuw seizoen van De 25.. wist maar 422.000 kijkers te vermaken. Alleen Utopia (542.000), Hart van Nederland (852.000) en Shownieuws (735.000) scoorden beter voor de zender. Het avondmarktaandeel van SBS6 was 8,5%.

Voetbal International vermaakte voor RTL7 zo’n 700.000 kijkers en RTL5 deed het erg goed met Peter R de Vries Internetpesters Aangepakt (555.000) en Deurwaarders Betalen of Leeghalen (569.000). De Grote Superwetenschappelijke Proefkonijnentest 2015 trok 511.000 kijkers naar NPO3. Naar de eerste Jurassic Park film op Veronica keken 331.000 mensen.

Bron: www.showbizznetwork.nl (@ShowbizzNWNL)

Deel dit bericht met uw netwerk