• Start
  • Sport
  • PSV-fans willen via crowdfunding shirtsponsor worden

PSV-fans willen via crowdfunding shirtsponsor worden

27-04-2015

Eindhoven - Een aantal Brabantse PSV-fans uit Best wil de nieuwe shirtsponsor worden van hun club. Om geld in te zamelen wil de groep een crowdfundingsactie beginnen. De actie werd wereldkundig gemaakt via Facebook en een persberichtje en werd binnen de kortste tijd opgepakt door verschillende media.

Philips stopt na het seizoen 2015/2016 als shirtsponsor van PSV, en de fans willen niet afwachten welke merknaam er straks op het Eindhovense tenue prijkt.

Die actie begon volgens de vrienden als geintje, maar er blijkt veel animo. “Dus niets is onmogelijk, dat blijkt wel weer!”, aldus de fans in het persbericht. Een daadwerkelijke crowdfundingsactie is echter nog niet gelanceerd.

Vriendengroep
Supporter Mello Kol is één van de initiatiefnemers. “Na het bekend maken van het teleurstellende nieuws dat Philips geen shirtsponsor meer zal zijn komen wij met een nieuwe actie. Ons doel is de PSV‐supporters zelf shirtsponser te maken”, zo legt hij uit aan het Eindhovens Dagblad. De vriendengroep hoopt op een zo groot mogelijke aanhang voor het initiatief.

Wat er precies op de shirts moet komen te staan is niet duidelijk. Kol in het Eindhovens Dagblad: “Fans kopen het liefst het shirt van een voetbalclub en daar betalen ze al snel negentig euro voor. We gaan nu eerst kijken hoe het animo voor onze actie is en dan zien we verder hoe we het daadwerkelijk gaan uitwerken”.

Op de site psv.blog.nl zegt Jeroen Baldwin: “Marketeers denken dat shirtsponsoring van PSV goed is voor zo’n 6 tot 8 miljoen euro per jaar. Een simpel rekensommetje leert dan dat als 600.000 supporters een tientje zouden betalen de club een seizoen lang vooruit kan, uitgaande van 6 miljoen. Nou is een tientje per jaar niet veel voor je hobby, maar 600.000 mensen, dat is andere koek.”

Bron: www.wefundex.com