• Start
  • Recreatief
  • Bwefar Evenemententechniek maakt van tevreden klanten betrokken klanten

Bwefar Evenemententechniek maakt van tevreden klanten betrokken klanten

Bwefar Rental B.V.

Nu de economie weer op volle toeren draait, is het een drukte van jewelste in beurzen-, evenementen- en congressenland. En dus ook bij Bwefar, die daarvoor de techniek op het gebied van licht en geluid verzorgt. Het bedrijf maakt een kwaliteitsslag aan de hand van de herinrichting van zijn bedrijfsprocessen. Resultaat: een nóg hogere klanttevredenheid.

Verder professionaliseren

De groei van Bwefar gaat niet zonder slag of stoot. Het bedrijf is in twintig jaar tijd gegroeid van een eenmansgebeuren tot een professioneel en gerenommeerd toeleverancier van licht en geluid. Voor beurzen, evenementen en congressen in binnen- en buitenland. De groei vraagt nu om een professionaliseringsslag. Directeur Akim Bwefar licht toe: ‘We hebben altijd heel flexibel geopereerd. Alle medewerkers waren multi-inzetbaar, omdat ze alles kunnen. Ze zijn specialist en generalist tegelijk. Dat is onze kracht, maar ook onze kwetsbaarheid, omdat het de vraag is of alles niet nóg efficiënter en kwalitatief nóg beter kan. Op basis van de feedback van onze klanten en de bevindingen van onze medewerkers hebben we een professionaliseringsplan gemaakt. Daarin beschrijven we onze bedrijfsprocessen helemaal opnieuw, op basis waarvan we onze organisatie opnieuw kunnen inrichten.’

Zo is er onlangs een nieuwe magazijnchef aangetrokken, die zich voor honderd procent zal bezighouden met de logistieke vraagstukken. ‘En ik draag mijn acquisitaire taken, die ik er “even bij” deed, over aan een nieuwe accountmanager. Ieder zijn vak.’

Van buiten naar binnen

Verbeteren door te veranderen. Dat vindt in alle drie de teams van Bwefar plaats: het Team Projecten, het Logistieke en het Administratieve Team. Met de nieuwe organisatie wil Bwefar zijn groeiambities vormgeven. ‘We willen de komende vijf, zes jaar verdubbelen in omzet. Hiervoor hebben we een paar nieuwe medewerkers nodig, zowel op vaste basis als in de flexibele schil. We willen meer business-to-business beurzen gaan doen en meer, vooral grotere, congressen. En vaker de grens over, want Nederland wordt ons te klein. We werken nu ook al wereldwijd, maar willen onze internationale oriëntatie echt verder uitbouwen.’

Het mooie van de groeiplannen van Bwefar is, dat die niet ten koste van de bestaande relaties gaat. ‘Sterker nog: onze klanten gaan merken, dat in de nieuwe inrichting van onze processen een nóg sterkere klantoriëntatie is ingebouwd. Zo gaan we onze projectevaluaties veel serieuzer inrichten en de feedback van onze klanten nóg beter benutten als leermateriaal. Zo kunnen we onze dienstverlening én onze klantrelaties verder en continu verbeteren. Niet ons management bepaalt wie wij zijn en wat we doen, maar onze medewerkers en vooral onze klanten. We werken zo van buiten naar binnen in plaats van andersom.’

Tevreden klanten worden zo betrokken klanten.

Bwefar Rental B.V.
Weergaven
Voorpagina (eerste niveau) 1815
Tweede niveau 11252
Nieuwsberichten 1120657
Deze pagina 4419